Posts In: woensdagochtend 09.00 - 10.15 uur

Iedere week heeft de yogales een specifiek thema, dit kan fysiek zijn, bijvoorbeeld rug, nek en schouders, maar ook een persoonlijk thema als “jezelf zijn” of “het versterken van je innerlijke kracht”.

BEKIJK HIER HET LESROOSTER

Dru Yoga Flow

Dru yoga wordt ook wel de yoga van het hart genoemd. Typerend voor een Dru Yoga Flow les zijn de rustige, zachte, vloeiende bewegingen in de houdingen. Kalme bewegingen roepen weinig weerstand op en zorgen dat je spanning kunt loslaten. Uitgangspunt is dat je energie beter gaat stromen wanneer je de gewrichten ontspant en je niets overstrekt. Dankzij de zachtheid van de bewegingen komt er meer flow en energie in je lichaam vrij zodat deze vrij stromen.

Dru Yoga zorgt ervoor dat je flexibeler wordt, je verbetert je ademhaling, ontwikkelt spierkracht en je leert bovenal te voelen en bewust naar je lichaam te luisteren.

CHECK HIER DE LESTIJDEN VAN DRU YOGA FLOW

Dru Yoga Light

Deze zachte yogales is voor mensen die het (tijdelijk) wat rustiger aan willen doen, wanneer je lichamelijke klachten hebt, vermoeid bent, een moeilijke periode achter de rug hebt of als je al wat ouder bent.

​De houdingen worden kleiner en wat lichter gehouden. We voelen wat vaker en langer na, en de nadruk ligt op zachte ontspanning.

CHECK HIER DE LESTIJDEN VAN DRU YOGA LIGHT

Dru Yoga & Meditatie

De Dru Yoga & Meditatie les is een Dru yogales, aangevuld met een wat langer moment van meditatie. Wat is nu meditatie? De uitleg van neuroloog Steven Laureys vind ik helder en duidelijk en passend in de huidige maatschappij: “Meditatie is als sport, maar dan voor je hersenen.” “Net zoals sport een verzamelnaam is voor verschillende manieren waarop je je lichaam kunt trainen (zoals hardlopen of bodybuilding), is meditatie een verzamelterm voor verschillende manieren waarop je je hersenen kunt trainen.”

Meditatie draagt onder andere bij aan stressvermindering, een betere nachtrust en verbeterde focus. In mijn lessen bouw ik de meditatie geleidelijk op met diverse eenvoudige oefeningen. Het doel is dat je zelf kunt ontdekken welke oefeningen bij je passen en in je dagelijks leven geïntegreerd kunnen worden.

CHECK HIER DE LESTIJDEN VAN DRU YOGA & MEDITATIE

Dru & Yin Yoga

In deze les worden twee yogastijlen gecombineerd: Dru Yoga en Yin Yoga.
We beginnen de les met Dru Yoga om in het lichaam en uit het hoofd te komen. Vervolgens gaat de les geleidelijk over in Yin yoga met langere stretches en diepere ontspanning.

Yin Yoga is een van de meest ontspannen vorm van yoga. Het helpt je om te leren loslaten, lichamelijk te ontspannen en geestelijk tot rust te komen.

Bij Yin Yoga ligt de focus op het herstellen en versterken van het bindweefsel en de gewrichten. Om dit te bereiken, blijf je gemiddeld 1 – 5 minuten in een zittende of liggende houding. Als je ouder wordt, wordt het bindweefsel een stuk stugger. Omdat we langer in een houding blijven, ontstaat er een betere doorbloeding van het bindweefsel en er komt dan weer vocht vrij in het bindweefsel.

Dit zorgt onder ander voor sterker bindweefsel en een soepeler lichaam.

CHECK HIER DE LESTIJDEN VAN DRU & YIN YOGA

Yin Yoga

Yin yoga is een fantastische vorm van yoga als tegenhanger van de drukte die we allemaal dagelijks ervaren.

Yin yoga is dé manier om onder andere bindweefsel en gewrichten te herstellen en versterken. Als je ouder wordt, wordt het bindweefsel een stuk stugger. Omdat we langer in een houding blijven, kun je het bindweefsel beter later doorbloeden en lubrificeren (er komt dan weer vocht vrij in het bindweefsel).

Bij Yin yoga werken we vooral met zittende en liggende houdingen die voor langere tijd worden vastgehouden, gemiddeld 1 – 5 minuten. Hierdoor ontstaat er een (lichte) weerstand in de gebieden waarvoor de houding bedoeld is. De diepere stretches werken door op het bindweefsel en zorgen daardoor voor een soepel lichaam. Dit draagt bij aan genezing en herstel.

Waar is yin yoga goed voor?

Een yin yogales is goed voor gewrichten, bindweefsel, ligamenten en botten. Ook kalmeert het je zenuwstelsel. Met Yin Yoga kun je onthaasten en geef je je over aan een yogahouding. Je ervaart meer ontspanning en ruimte in je lichaam.

CHECK HIER DE LESTIJDEN VAN YIN YOGA

Lichte Stoelyoga

Move & Mind verzorgt wekelijks stoelyoga lessen in Het Turfschip in Etten-Leur. We bieden een lichte vorm van yoga waarbij soepelheid, vitaliteit en ontspannen samenzijn centraal staan.

Stoelyoga is goed voor ouderen die meer bewust in het leven willen staan en soepel en gezond willen blijven. Of voor degene die een moment zoeken voor zichzelf. Hierbij kan yoga met de stoel helpen, want ontspannen lichaamsbeweging is met name op latere leeftijd erg belangrijk en kan een preventieve rol spelen bij diverse klachten. Na afloop van deze les drinken we altijd gezellig een kopje koffie of thee samen.

CHECK HIER DE LESTIJDEN VAN LICHTE STOELYOGA

Privé les yoga

Mocht je specifieke klachten hebben waardoor je meer persoonlijke aandacht nodig hebt, of vind je het gewoon prettiger om 1-op-1 begeleiding te krijgen dan is een privéles yoga ook mogelijk. Wanneer je meer informatie over de privélessen wilt, neem dan contact met ons op.  KLIK HIER

Ben jij benieuwd naar yoga en wil je het proberen?
Klik op de button hieronder om een proefles te boeken.

AANMELDEN VOOR EEN PROEFLES

Nieuws en Agenda

Laat hieronder je e-mail achter en ik breng je als eerste op de hoogte van de adem- en yogaspecials